načka Alexander McQueen bude pokračovat – Gucci Group ji podrží!

27. února 2010 v 10:59 | Kary |  news-styl
ee Alexander McQueen dokázal během svého působení ve značce Alexander McQueen, jejíž 51% podíl prodal v roce 2001 módnímu gigantu Gucci Group, vytvořit tak osobitý originální styl módy, že si lze jen stěží představit, že jej někdo dokáže nahradit.


Avšak vlastník kontrolního podílu, společnost Gucci Group, si myslí něco jiné. "Věříme v budoucnost značky", říká Robert Polet, prezident a generální ředitel společnosti Gucci Group. Polet se s McQueenem setkal pár týdnů před jeho smrtí. "Byl velmi pyšný na to, co se mu podařilo vytvořit. Bavili jsme se o pokroku značky v Londýně, Lee měl konečně pocit, že za sebou zanechal odkaz, na kterém spoustu let pracoval", dodal. A ačkoli je designér, jakým je McQueen nenahraditelný, Gucci vezme značku pod svá křídla a umožní tak pokračovat svědectví o McQueenově nevídaném talentu.

Tržní odhad zisků značky Alexander McQueen se pohybuje okolo sto milionů dolarů ročně, a to je další hodně dobrý důvod, proč v tvorbě módě pokračovat. Značka prozatím nepocítila potíže spojené s celosvětovou finanční krizí. Poklesy zisků byly v minulosti jen nepatrné, maximálně v horizontu několika málo procent. Mnohem lepší výsledky podnikání byly poslední dobou zaznamenány ve Spojených státech, v Evropě si značka Alexander McQueen drží přibližně stejnou úroveň oblíbenosti.

Gucci Group se bude snažit značku pozvednout ještě výše, primárně, co se týká expandování i v jiných světových zemích. Pozornost bude mnohem více zaměřena na asijské státy, kde se oblečení McQueena dostává do povědomí zákazníků mnohem pomaleji. Kromě značky Alexannder McQueen patří do portfolia Gucci Group také značky Ballenciaga, Bottega Veneta, Boucheron, Gucci, Sergio Rossi, Stella McCartney a Yves Sain Lauren.



Podle slov výkonného ředitele však nebudou v Gucci Group s expanzí značky Alexander McQueen spěchat. Plánují dva až tři roky, což je doba, za kterou by se jim měl tento záměr podařit. Nechtějí nic uspěchat, aby nedošlo k neplánovanému riziku.

McQueen za sebou zanechal tým dlouholetých spolupracovníků, kteří jsou schopni následovat jeho odkaz. Jisté je, že kolekce McQueen už nikdy nebudou tak originální a charakteristické, ale McQueenův duch zůstane zachován a zákazníci z celého světa se mohou nadále těšit na luxusní módu, která je ve změti a počtu současných značek s jakkoli charakteristickou tvorbou přesto výjimečná a nevídaná.

Poslední McQueenova kolekce pro podzim a zimu 2010/2011 měla být původně uvedena na Fashion Week New York, který se konal 11. do 18. února. Poté, co bylo ohlášeno úmrtí návrháře, byla přehlídka zrušena. Nyní zástupci Gucci Group oznámili, že poslední McQueenova kolekce pro podzim a zimu 2010/2011 bude prezentována pro pozvané hosty ve dnech 9. a 10. března 2010 v privátním pařížském salonu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.